הדרך אל ה-1000

תפסנו לכמה מילים את ההרכב הישראלי שיככב בהולנד בפסטיבל הטראנס המסורתי של ארמין

יום רביעי, 15.02.2017 ליה נאומוב 0 תגובות

בעוד מספר יממות תיוצג ישראל בהולנד על ידי הרכב ישראלי, אשר מככב בקביעות בתוכניות רדיו של הדיג'יים הגדולים וביניהם גם ארמין ואן ביורן, רק הפעם הם מגשימים את החלום על בימת A State Of Trance האגדית.

מדי שנה מתכנסים עשרות אלפים על מנת לחגוג ברוח הטראנס את אחד הפסטיבלים הגדולים במוזיקה האלקטרונית. למעשה, כל כך גדול שהשנה הוחלט לפצל את האירוע ליומיים על מנת לתת מענה לביקוש המעריצים ולחגוג כראוי את פרק ה-800 לתוכנית. לחגיגות האלה מצטרפת משלחת ישראלית מכובדת ואיתה גם גל אבוטבול ויואל אלוש, הלוא הם Yoel Lewis.

אבוטבול (29) הירושלמי ,אינו איש חדש בסצנת המוזיקה האלקטרונית. הוא עשה כברת דרך בתחום המוזיקה והסאונד. שלא כמו רוב רובם של המפיקים, גל לא מיקד את עצמו בז'אנר אחד, אלא פנה לכל אפיק מוזיקאלי אפשרי.

"יריתי לכל הכיוונים-מוזיקה ישראלית, מזרחית, מוזיקת דאנס, מוסיקה לפרסומות לסרטים, הקלטות, והפקות". (גל אבוטבול)

גל עבד עם אמנים וזמרים כמו עומר אדם ואיציק קלה והופיע במועדונים ובפאבים. בשנת 2010 הוחתם בארמדה [ARMADA], הלייבל של ארמין ואן ביורן. גל לא נח לרגע והפך את המוזיקה למקצוע לכל דבר והיום הוא עוסק בלימוד סאונד והפקה ,וממקד את עצמו ב-Ghost Production.

"הכל מסתכם בסאונד ובמוזיקה שהפכו למיין ג'וב וכמובן בחברה שלי סיון". (גל אבוטבול)

 

Yoel Lewis – גל אבוטבול ויואל אלוש

החצי השני של ההרכב, הוא יואל אלוש (31), שבשונה מהרבה מפיקים מצא את דרכו אל המוזיקה בגיל מאוחר יותר. יואל בא מתחום הביטחון אבל החיבור למוזיקה היה טבעי.

"למדתי ליצור רק בגיל 26 כאשר כל העולם הזה לפני היה מאוד זר לי. אך מוזיקה זה משהו שתמיד אהבתי, מכל הסוגים ומכל הז'אנרים. וכשהבנתי מה דיג'יים מסוגלים לעשות בעזרת מוזיקה אלקטרונית, מה הם יכולים לגרום לך להרגיש ומה הם מסוגלים לעשות על במה-זה נתן לי את החשק והרצון גם להיות חלק מהחבר'ה האלה". (יואל אלוש)

בשנת 2014, השניים שילבו כוחות ונוצר ההרכב Yoel Lewis. ייתכן שאחת הסיבות לסגנון הייחודי של הדואו היא דווקא הסיבה שהשניים באים מעולמות שונים כל כך. טעמו האקלקטי של גל ובקיאותו בז'אנרים מוזיקאליים רבים, אל מול עולם הפרוגרסיב האוס ממנו בא אלוש, יוצרים יחדיו משהו מיוחד שגורף שבחים ותמיכה מצד השמות הגדולים בתעשייה.

Yoel Lewis Sivan

Yoel Lewis Feat. Sivan

הפרויקט תפס תאוצה, כאשר שוחרר הקטע המפורסם ‘Paradox’ [ENHANCED], ואחרי תמיכה של Will Holland הגיעה התמיכה המסחררת של ארמין. כך, ההרכב הצטרף לאימפריה ששמה ארמדה, ושחרר  את הקטעים ‘Nepal’ ‘Goldengate’,, ‘Monaco’ ו- ‘Caesarea’ בשיתוף פעולה עם הווקאליסטית סיון הלמן, בת זוגתו של גל. ככל שהתקדמו, הציבו לעצמם קו מנחה-להישאר נאמנים למקור, והרי הוא ליצור מוזיקה מלודית ומרגשת.

"לפני הכל היינו חברים. היינו יושבים הרבה באולפן, כל אחד משמיע לשני את ההפקות שלו עד שהחלטנו למה לא לנסות לשלב בעצם את שני הסגנונות. וככה בעצם הפרויקט הזה קם".

כשהקמתם את הפרויקט, מה היו השאיפות שלכם?

לא באנו עם מטרה מסוימת ולסמן הישגים. כל מי שעוסק בהפקה מוזיקאלית, דבר ראשון, כנראה עושה את זה מתוך אהבה לעולם הזה. אחרת, ללא חיבור, גם ההפקה כנראה תראה בהתאם. התחלנו לשחרר במטרה באמת להנות מהחוויה הזאת וכמובן לגרום לכמה שיותר אנשים להתחבר למוסיקה שלנו כמו שאנחנו מתחברים אליה, כך ופשוט בלי יותר מדי תכנונים. זה הראש שאנחנו חושבים שצריך לבוא איתו, במיוחד כשאתה אמן חדש. כל מי שהמטרה העיקרית שלו זה להופיע באולטרה (פסטיבל – מיאמי) או בכל מיני מקומות כאלה ותו לו, כנראה שהוא נמצא בעסק הזה מהסיבות הלא נכונות. אין ספק שלהופיע במקומות כמו ה-ASOT, זה משהו שלא חלמנו עליו בכלל ומבחינתנו זה הישג משמעותי. אך שוב, חשוב לציין שזוהי לא הייתה המטרה מלכתחילה, אלא באמת הישג.

 

Asot - photo by remydeklein.com

Asot – photo by remydeklein.com

אילו עצות תוכלו לתת למפיקים צעירים? באיזה ציוד כדאי להצטייד?

במישור של הציוד מחזיקים קומפרסורים חיצוניים של יוניברסל אודיו ו.SSLממרים של Crane Song וסינתיסייזרים שמרבית ההפקות עובדים איתם, Moog , Nord Lead, Virus TI ו2 זוגות מוניטורים של Genelec הפנלנדים. התוכנה המומלצת היא Cubase9.

העצה היא תמיד לשמור על "ניקיון" במיקס. צריך לזכור שמה שאתם שומעים באולפן והעומק שיש לכם בחדר שונה לגמרי ממערכת חיצונית וללא הניקיון הזה בתחום התדרים הנמוך, המיקס שלכם לא ייסחב במערכות גדולות. עצה נוספת,לא להפריז בתחום "האוויר" במיקס. בעריכה דיגיטלית/מאסטרינג חשוב מאוד שאם אין לכם את הידע והניסיון-פשוט אל תבצעו את זה בעצמכם. גם פה לשמור על ניקיון והסרה של תדרים לא נחוצים בבאס בלואו מיד ובגבהים, קומפרסורים ודחיסה מאוד עדינה של המיקס על מנת לא לגרום לו לפמפם ול"אפקט השאיבה". חשוב לשמור על יחסים נכונים של פיק והעוצמה ממוצעת (אר אמ אס) ולא להפריז, לעשות תמיד השוואות ביחס לשאר הקטעים בז'אנר שלכם.

בעמוד הפייסבוק שלנו אנחנו מדי פעם מפרסמים טיפים בנושאים האלה.

בשנים האחרונות טראנס ספג שינוי דראסטי והרבה מעריצים עזבו את הסצנה לטובת ז'אנרים אחרים. איך אתם רואים את ז'אנר הטראנס היום? מה עשיתם מבחינת ההפקה, על מנת להסתגל לשינויים שקרו בשנים האחרונות?

אנחנו טוענים שמה שלא הורג אותך מחשל אותך, וזה גם במקרה של הטראנס. הטראנס אף פעם לא מת. נכון, הוא עבר ייסורים קשים בדרך וההרמוניות והמלודיות של פעם, או אולדסקול או נוסטלגיות – היום כל אלה הרבה פחות פופולאריים (למרות שפרי קורסטן מנסה להחזיר את זה ואנחנו מצדיעים לו על זה).

אנשים פחות מחפשים טראק של 12 דקות וברייק דאון שמגיע בדקה החמישית. אנחנו נהיה קצת יותר כמו "מקדולנדס", לתת את כל מה שאפשר ב3 וחצי דקות של רדיו אדיט. זה גם מה שמוציא מאנשים דברים לא מהעולם הזה. המסגרת הזאת שקבועה בשנים האחרונות של זמן מסוים לטראק וזמן מסוים לרדיו אדיט מוציא מהאמנים של הטראנס דברים מופלאים לטעמנו. הסגנון ההרמוני והמלודי קצת השתנה, אבל היום יש לנו המון תתי ז'אנרים בטראנס-מהדיפ טראנס של סטייטמנט מיוזיק ואינהנסד (לשעבר), לפרגורסיב טראנס של מרקוס שולץ, אבוב אנד ביונד וארמין ואן ביורן. כולם שונים לחלוטין אבל את כולם אתה יכול לנגן בסט אחד וזה היופי בטראנס.

והיום גם פסיי טראנס נכנס מאוד חזק בזכות הישראלים שלנו ויני ויצ'י, אסטריקס, וקאמינג סון. אז יוצא מצב שבסט של שעה או שעתיים אתה יכול לקבל מ128BPM עד 140 BPM של פיור טראנס מכל הכיוונים.

עולם המוזיקה האלקטרונית הוא עולם תחרותי עם אינספור אמנים. מהם הקשיים או האתגרים שחוויתם בעבר ומהם הקשיים שאתם שעוברים עכשיו?

יש המון מפרגנים, תומכים שמבקשים שיתופי פעולה. יש שמבקשים שנחתים אצלם, יש גם כאלה שבדיוק ההפך. על בשרנו לא חווינו קשיים גדולים מדיי, קיבלנו "לא" מאנשים אבל בסופו של דבר הבנו שהכל לטובה ואם זה לא שלך אז לא שלך. לדעתנו, הקשיים העיקריים בהתקדמות של אמן לא תלויים באחרים, אלא תלויים באמן. אם לא נספק את הסחורה, שום דבר לא יעזור לנו. אז בעצם האתגר הוא להתעלות על עצמך פעם אחר פעם.

ולדוגמה, ASOT הוא אתגר מאוד רציני עבורנו לספק כמות מאוד גדולה של מוסיקה ולהיות ייחודים ואנחנו מתכוונים לנגן אך ורק חומרים שלנו. אז כרגע זה האתגר והקושי לספק את זה בצורה הטובה ביותר.

ASOT - photo by remydeklein.com

ASOT – photo by remydeklein.com

כיצד נודע לכם שאתם הולכים להופיע ב ASOT? איך זה הרגיש? איך התחלתם להתכונן לאירוע? מה היו הקשיים/חרדות/רגשות חיוביים?

נפגשנו עם ארמין לפני ההופעה שלו בארץ ב-Armin Only. כמובן כמו כל אחד שפוגש אותו בפעם הראשונה אתה קצת בהלם, אבל חייבים לציין שמדובר בבחור צנוע ואמיתי. בסוף הפגישה הוא פשוט אמר לנו שנהיה בקשר בקרוב. יצאנו משם בהיי מטורף, לא הבנו בכלל על מה הוא מדבר. אחרי מספר שבועות קיבלנו אימייל מחברת ההפקות ההולנדית ALDA עם הצעה לנגן ב-ASOT. זה הרגיש מדהים שמישהו באמת מעריך את מה שאתה עושה ורוצה אותך איתו.

"אנחנו באמת מקבלים הודעות ותמיכה מכל העולם, החל מהודו ועד דרום אמריקה, דרום אפריקה, אירופה כמובן ואפילו חבר'ה ממדינות כמו טוניסיה, אלג'יריה, מצרים איראן וכאלה שהתמיכה שלהם באמנים "כחול לבן" לא הכי מובנת מאליו וזה כיף גדול לראות שהמוסיקה מחברת בין אנשים ותרבויות".

איך מתכננים את הסט באירוע כל כך גדול, מה המסר שאתם רוצים להעביר לכל אותם האנשים שישמעו את הסט שלכם, איך אתם מתכננים להתחבר אל הקהל?

לא יוצאים מהבית זה דבר ראשון. עובדים נון סטופ. חושבים מה אנחנו יכולים להביא שהקהל לא יצפה לו. אז החלטנו שכל החומרים יהיו אך ורק שלנו. אתם תשמעו ב-18 לחודש (פברואר).

יש חרדות שלא נספיק הכל, שלא יהיה מוכן כמו שצריך, שהקהל לא יתחבר. אבל נגיע לשם חיוביים עם חיוך, עם החוצפה הישראלית וניתן להם בראש! התכנון בעיקר נובע מכך שאנחנו רוצים לרגש את הקהל, אבל עדיין שכל דרופ יהיה בועט יותר מהקודם. אנחנו רוצים לחבר את הקהל ל-ווקאלים ולמלודיות שהוא לא רגיל אליהם כמו קיסריה וגלדנגייט. יהיו עוד כמה כאלה בסט, חשוב לנו לתת את עצמנו שם בכל הכוח ולהנות. אנחנו חושבים שמה שנקרין החוצה באמת – הקהל יראה את זה והוא לא יישאר אדיש לכך.

Asot - photo by remydeklein.com

Asot – photo by remydeklein.com

מה היה הדבר שגרם לכם להמשיך ולעבוד?

בעיקר אהבה שלנו למוסיקה, והתגובות מהקהל. הסיפוק הזה גורם לך לרצות לפתוח כל יום פרויקט חדש.

"העצה העיקרית היא בעיקר לא להתייאש כי כל ההתחלות קשות. תאמצו את הקו המוזיקלי שלכם ולכו עליו בלי לזגזג". (יואל אלוש)

"פעם בחור בשם רז ניצן אמר לי "אתה מכיר את הכיסוי שהיו שמים לסוסים כדי שירוצו בקו ישר ולא יפזלו הצידה או משהו יסיט את המבט שלהם? ככה כל אמן צריך להיות". וזה מסכם את מה שאני חושב, אתה רוצה להצליח בכל תחום בחיים- לך על זה עד הסוף בלי לסטות או לפזול לאחרים. הדשא של השכן תמיד ירוק יותר". (גל אבוטבול)

מה צופן העתיד? על מה אתם עובדים עכשיו, מה התכנונים לעתיד הקרוב?

המון דברים. רמיקסים: Dash Berlin, Ferry Corsten, John O’callaghan ועוד. שיתופי פעולה עם Ruben de Ronde, Luke Bond ועוד כמה follow-ups לגולדנגייט וקיסריה.

מדובר בשני חברים טובים-יואל אלוש בעל תואר ראשון בניהול ותקשורת וגל אבוטבול אשף המוזיקה ואשף הטחינה הטובה ביותר בעולם. שני חברים קלילים וצנועים שלא לוקחים את עצמם ברצינות מדי, אך מתייחסים בכל הרצינות לעבודה המשותפת שלהם ,שעד כה הניבה פירות רבים ושמה אותם על "דרך אל האלף"-ביום שבת הקרוב באוטרכט. תאחלו להם בהצלחה!